Tsunami

27 februari 2010 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Nu verwachten jullie natuurlijk allemaal een heel spannend verhaal, maar ik zal maar meteen de sfeer verpesten: die komt er niet. Ondanks de vele waarschuwingen voor de Tsunamie vandaag, waardoor mensen gillend van het strand wegrenden naar de bergen en dorpen, was het een doodnormale dag aan Playa Tamarindo. Volgens sommigen waren de golven sterker dan normaal. Ik geloof t allemaal wel. Raissa was namelijk op dat moment lekker aan het shoppen in Libera. Liberia? Ja dat is de 'stad' waar ik geland ben.

Liberia

Met een stel meiden dachten we vandaag eens lekker het openbaar vervoer te nemen. Wat normaal maximaal 1 uur zou moeten duren, hebben wij meer dan 3 (ja, DRIE!) uur moeten leiden op harde plastic stoelen in een hobbeldebobbel bus. Maargoed, wat wil je voor een rit van €1,50. Ik verwachtte een stad, je-weet-wel, druk, flats, stoplichten, historische gebouwen etc. Het was niets van dat, het leek meer op een groot dorp. Eenmaal aangekomen dacht ik even in een westernfilm beland te zijn; honderden gauchos op paarden, muziek, drank, pistoolknallen. Bleek het rodeo te zijn, wat ze vierden met een optocht. Voorop liepen heel schattig alle kinderen met hele hoge verkleden poppenhoofden en daarna volgde een stoet van trucks met bandjes erop en dus de paarden. Het vreemde was dat wij ons meer de attractie voelden, aangezien we de enige toeristen waren. (Foto's komen snel..)

Verder dus vooral geshopt, zeker goedkoper dan in Tamarindo. Mijn beste aankoop: een fatsoenlijke grote spiegel voor 750 Colones (1€!) (om te ZIEN of ik nog wel echt leefde na zo'n 'heftige' dag als vandaag: 27 februari 2010, de dag dat dat de Tsunami niet op kwam dagen in Costa Rica...)

PURA VIDA!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aidan:
    28 februari 2010
    Ja ze hebben hier in Nederland het er veel over gehad. Dat er een tsunami zou komen in de hele westkust van Midden- en Zuid-Amerika. nou nog veel plezier die 4 maanden.

gr. je broertje
  2. Anneke:
    28 februari 2010
    YES! Eindelijk een spiegel! Gefeliciteerd met je aankoop! ;)

Ik kan niet wachten tot wij ons samen 3 uur lang op harde plastic stoeltjes op een hobbeldebobbelweg zullen bevinden!! ;)

Have fun girl!! Xx Annie
  3. Terry:
    28 februari 2010
    Hè, gelukkig maar dat die tsunami niet heeft plaats gevonden bij jou :) Toch leuk als je denkt te gaan shoppen, in een traditioneel feest terecht te komen! Zie je weer eens iets anders...
    Liefs, mam
  4. Mieke:
    hey raissa,
    Een leuk busritje dus. Je moet er wat voor over hebben om te gaan shoppen. Bij jou is het tenminste goed weer. Wij kunnen "genieten" van de regen.
    Ben benieuwd naar je fotos van de "western".
    tot de volgende keer en volgend verhaal.
    groetjes
    Pap en mieke.
  5. Dunja:
    28 februari 2010
    Gelukkig maar dat die Tsunami er niet is gekomen ! Lijkt me toch vreemd zo met die gedachten als je daar zit..

Een spiegel voor € 1,- daar moet je wel 'reuze' blij mee zijn geloof ik:D. Dan kun je jezelf nog eens bekijken, anders herken je jezelf niet meer terug over 4 maanden! ;)

Xx
  6. Femke (NHTV):
    1 maart 2010
    Heej Woman in the mirror!

Had je die spiegel gekocht voordat je je een attractie voelde..? Of daarna..
    Aangezien je misschien niet hebt gemerkt wat er op je gezicht/haar of achter je schoenen hing? hihi

Ben benieuwd naar de foto's! Dus upload ze maar snellos!

Ik spreek je morgen wel weer denk ik he!
    Fijne avond nog op 28 february, ik ga weer aan het werk.. 11:57 1 maart 2010 ;)

Ciao Bella!!
    Kus
  7. Martijn:
    1 maart 2010
    Tja, de tsunami. Wij zouden er ook een krijgen maar is ook niet gekomen. Zoals je weet helemaal voor niets de hele dag met een duikbril op kantoor gezeten. Om nog maar te zwijgen over de vloer die ik thuis niet had gedweild, want tja, er kwam toch een ... Inderdaad.

Moest je schrikken van wat je in die spiegel zat of viel het allemaal wel mee? ;-)
  8. Inge:
    2 maart 2010
    Haha.. dat is altijd een goede aankoop :D een fatsoenlijke spiegel.. en zeker voor 1 euri! Wel beter dat die tsunami niet is gekomen.. want dat lijkt me toch wel erg eng! Heel veel plezier nog daar, en spreek je snel weer..! X
  9. Mirjam van Dijk:
    4 maart 2010
    Nou Raissa... ik ben blij dat je geen spannende verhalen heb over het tsunami! Wat heb je toch wel leuke verhalen, lees ze graag! Ik zal je binnekort is een hele lange mail sturen, want dat ik volgens mij best nodig;) XXX
  10. Kevin:
    6 maart 2010
    Don't worry, ik leef nog :P..
    Het is alleen niet zo spannend als in Costa Rica.. hehe