Rodeo

21 maart 2010 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Afgelopen week was het rodeo in Villareal. Dat is het dorpje naar Tamarindo. Nog geen 10 minuten in de auto, maar velen malen meer 'the real Costa Rican life'. Voor het eerst zag ik de verschillen met het toeristische Tamarindo. In Tamarindo draait het puur om surf en uitgaan. Omdat het vooral op toeristen gericht is, is het ook gelijk een stuk duurder. Villareal is zo'n typisch dorpje waar mensen gelukkig zijn met niets en waar ze dansen met liefde..

Baile del polvo.

Woensdag was de openingsdag met 'Baile del polvo', letterlijk vertaald 'het feest van de stof'. Dit is terug te zien op mijn foto's ja, vooral de stof dus. Jong en oud dansen in het stieren'stadion' op gezellige muziek.

De stier.

Helaas kon ik donderdag (ivm een bbq met de USA teenagers) en vrijdag (ivm ontvangen van 2 studenten) niet gaan. Maar zaterdag was het dan zover, het echte rodeo. Erg typisch voor Costa Rica is dat er meestal 1 iemand op de stier zit en de rest rent er om heen om de stier wild te maken. Iedereen mag mee doen. De stier wordt uiteindelijk niet gedood, zoals dat wel het geval is in Spanje. Enorm gaaf om te zien, dus Louis, je mag vast een plekje reserveren voor het stierenvechten deze zomer in Spanje!

De avond werd afgesloten met een feest. De dansmoves kun je terug vinden bij mijn videos! Overigens heb ik bijna alle albums wel weer aangevuld met foto's, voor de liefhebbers.

Hasta luego!

1. Terry:
    22 maart 2010
    Zo'n inheemse tradities vind je wel leuk, he?
    Gelukkig toch dat die stier niet gedood wordt, zou toch mishandeling zijn dan.
    X mam
  2. Martijn:
    22 maart 2010
    Hé Raissa!

Allereerst nog bedankt voor je berichtje op mijn blog! Misschien een beetje laat maar toen ik het las had ik geen tijd om je iets te laten weten en daarna ben ik het vergeten, je weet hoe dat gaat;)

Ik heb je verslagen nu een beetje gelezen en je foto's bekeken, maar jij mag ook niet klagen daar hoor. Er zitten echt prachtige foto's bij, heel mooi!

Veel plezier en succes daar! Ik blijf je verslagen bijhouden, leuk!

X Martijn.
  3. Maike:
    24 maart 2010
    Hee Raissa!
    Leuk om de verhalen te lezen hoe jij je daar vermaakt :)
    Dat Rodeo lijkt me ook egt super gaaf om te zien ( had ook even je video gekeken )
    Nog veel plezier meid! Ik blijf je verhalen volgen..
    x x x