Last but not least

25 maart 2010 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hoe zal ik het subtiel verwoorden? Waar zal ik beginnen met dit laatste bericht? Laatste? Ja je leest het goed. Laatste..

Helaas iets vroeger dan gepland, maar mijn stage bij EF Playa Tamarindo is nu definitief ten einde. Zo hehe dat is er uit.

Hoewel het even weer beter leek te gaan, is er de afgelopen week veel gebeurt, waardoor ik definitief de knoop heb doorgehakt: nog aanstaande maandag vlieg ik naar Nederland. Naar mijn gevoel heb ik alles gedaan en gegeven, maar ik zie niet zitten dat er iets gaat veranderen de komende 3 maanden. Dus ik heb deze keer echt de stoute schoenen aan getrokken en ik volg dit x mijn gevoel. Nadat ik dinsdag aankom in Nederland, vlieg ik nog geen 20 uur later door naar mijn grote liefde in Spanje :) Daar kan ik gelijk beginnen bij Hotdogholidays (waar ik vorige zomer ook heb gewerkt) en daar zal ik dus mijn resterende tijd van mijn stage af gaan maken.

Dit alles is eigenlijk helemaal vandaag geregeld, wat ik nog steeds niet helemaal kan bevatten. Ik ben Rody (van Hotdogholidays) ook enorm dankbaar dat ze mij deze kans geeft. Op deze manier loop ik geen vertraging op en kan ik mijn opleiding gewoon afronden in juli. Ik ben opgelucht dat dit zo snel en goed opgelost kon worden.

Voor mijn gevoel heb ik niet opgegeven. Het is jammer ja, maar ik heb niet verloren. Ik ben het risico aangegaan, ik wist dat dit had kunnen gebeuren (al had ik het totaal niet verwacht uiteraard!), maar het allerbelangrijkste: ik heb er van geleerd, weer een ervaring rijker.

Dank jullie voor het lezen van mijn verhalen, voor alle reacties en alle steun. Wat ik ga doen de komende dagen? Morgen nog een partydag op een Catamaran, vrijdag kookles geven, maar mijn hoofddoel in het weekend: ZWART WORDEN!

PURA VIDA!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. pap:
    25 maart 2010
    Nou Raissa. Je hebt de knoop dan doorgehakt. Inderdaad een hele ervaring rijker maar ervaringen heb jij voor je jonge leeftijd al veel.
    Geniet nog van de aatste dagen en tot dinsdag in Brussel.
    Pap
  2. Patricia Jonk (NHTV):
    25 maart 2010
    Wow, Raissa! Dat had ik niet verwacht zeg! Maar wat je zegt; je bent een ervaring rijker.. en je hebt het toch maar helemaal zelf gedaan! Knap hoor!

En natuurlijk hartstikke geweldig dat je nu bij HotdogHolidays verder kan.. en als (zeer vervelende.. haha) bijkomstigheid heel de zomer met je lover kan doorbrengen..

Nou, geniet van je laatste weekend daar in het mooie Costa Rica en goede reis terug naar Nederland en richting Spanje!

Groetjes,

Patricia (NHTV) uit Den Haag.. (wat een wereldstage, muwhaha)
  3. Evelien:
    Rais!
    Dat had ik niet gedacht! Maar je hebt gelijk, als je het niet meer ziet zitten kun je er net zo goed mee stoppen! Ik zat het eerste stukje van je berichtje te lezen en ik dacht: goh dan zien we Rais dus wat langer dan gepland.. maar helaas voor ons, je bent de dag erna alweer weg;) Maar meis, je hebt groot gelijk! Lekker zo snel mogelijk die opleiding afmaken en dan na de zomer lekker op wereldreis!
    En wat betreft hier, hier mis je niet zo veel.. Stappen kun je elders in de wereld ook wel!
    Slecht heb jij het niet zullen we maar zeggen!!

xx Eef
  4. Terry:
    Heey moppie.
    Dat je hier veel van geleerd hebt is zeker, dus die ervaring is nooit weg. En zeker erg aardig van Rody dat je daar aan de slag kan. Ik ben er ook blij mee dat je dat zo snel hebt kunnen regelen , dat je stage gewoon door kan gaan.Toch goed dat je het geprobeerd hebt in Costa Rica, al is het anders gelopen dan je van tevoren dacht. Wel jammer dat je maar 1 dagje thuis bent, maar Spanje is wat makkelijker om je te bezoeken...
    Tot dinsdag, XXX mam
  5. Gijs:
    25 maart 2010
    En zo kan het uiteraard ook gaan.. Ik vind het erg knap van je dat je de knoop op deze manier doorhakt! Het bovenstellen van je gevoel boven andere zaken vind ik goed en zeker knap! Dus boeien dat je er weg gaat.. je gaat vast nog duizend dingen meemaken in je (reis)leven!
    Succes in Spanje!
  6. Niki:
    25 maart 2010
    Raissa toch! Dat had ik niet verwacht! Maar ik snap heel goed dat je alsnog stopt, want als je alles al hebt geprobeerd en er alsnog niets veranderd, is dit toch de beste oplossing! En Spanje, dat is toch wel je favo plekkie he :D En dan nog bij je vriendje ook! Superleuk voor je hoor! En erg goed geregeld nog ook, echt snel gedaan joh! En hierdoor kun je dus gewoon mooi alles afmaken?
    Nou meis, veel plezier nog de laatste dagen,je hebt weer wat bijgeleerd! Enne ik wens je alsvast veel succes & plezier in spanje! Ik vlieg 1 dag na jou naar turkije, kan ik eindelijk ook beginnen! ;)

xx Niki
  7. Thea:
    Hoi Raissa,
    Ik vind het heel knap van je dat je de stap genomen hebt om helemaal naar Costa Rica te gaan. dat je de stage daar niet afkan maken om welke reden dan ook is jammer.
    Maar wel goed dat je al een nieuwe stage plaats geregeld hebt en nog dicht bij je vriendje dat is helemaal tof.
    Geniet nog van de dagen daar en veel succes in Spanje

Liefs

Thea
  8. Kevin:
    25 maart 2010
    Zo heej, dat had ik niet verwacht, niet zo snel in ieder geval XD. EN ik denken dat je het eindelijk weer naar je zin hebt. Maarja, nu kun je weer naar ja soulmate :D:D Nu hoef je niet meer jaloers te zijn :P..
    Veel plezier maandag en dinsdag en laat binnenkort maar wat meer weten :)

X Kevin
  9. Anneke:
    Hey girl,

Ik denk dat je een juiste beslissing hebt gemaakt en ik ben trots op je dat je de knoop hebt doorghakt!
    Vanaf nu kan alles alleen maar beter gaan!

Spreek je snel!! Dikke Xx
  10. Marloes:
    Woooow Raissa
    Dat had ik niet verwacht!
    Toch besloten om te vertrekken dus... Je hebt het in ieder geval geprobeerd, en als t niet bevalt kan je beter de resterende tijd met je vriendje doorbrengen, niet geheel onbegrijpelijk dus!
    Fijn dat je het allemaal zo snel hebt kunnen regelen, en dat je dus op een andere plek je stage af kan gaan maken.
    In ieder geval weer een ervaring rijker en een stukje van een mooi lang meegepikt!
    Heel veel plezier in Spain,
    xMarloes
  11. Manon:
    Hee Raissa!
    Ik had niet altijd je verhalen gevolgd, hoorde zo nu en dan van Niki dat het niet altijd lekker verliep. Jammer dat het niet was zoals je gehoopt had maar ik vind dat je een knappe beslissing genomen hebt en natuurlijk ben je een grote ervaring rijker! Dat je nu naar je vriend kan gaan is natuurlijk ook erg leuk, hoef je niet jaloers op mij te zijn :p

Veel succes op je terugreis en met je resterende stage weken! xx
  12. Martijn:
    25 maart 2010
    Dat heb je mooi verwoord. Je gevoel is belangrijk en dus je algemene ''bienestar'' ook. Zonder dat is er ook geen pura vida.

Tot snel weer in het altijd bruisende Begur.
  13. Martijn:
    25 maart 2010
    Overigens is het dus LIR-ATL-AMS-BRU-EIN-GRO hè?
    In minder dan 60 uur hè? Dan breek je dus mijn record hè? En dat kan dus niet hè?

Dus speciaal daarvoor ga ik denk ik CUR-MIA-ATL-JFK-AMS-MAD-BCN doen. Aleen is dat wellicht een beetje lullig voor die katten.
  14. Ad:
    25 maart 2010
    Jammer voor je Raissa,shit happens.... dit kan gebeuren. Je weet het nooit van te voren wat je te wachten staat, en maar goed ook zonder tegen slagen leer je nooit iets Raissa. maar geniet de laatste paar dagen maar lekker van meid en kleur maar lekker bij.wij zijn hier nu ook aardig aan het verkleuren de laatste paar dagen dat Anja nog hier is. nou meid veel succes verder in spanje en tot ziens meid xxx
  15. Femke (NHTV):
    26 maart 2010
    Lieve Raissa!

Eindelijk heb je de knoop doorgehakt. En jezelf boven je trots gekozen!
    Het is niet verliezen.. het is vallen en weer opstaan!! Jij doet het en het maakt je juist een sterk persoon! Ik hoop dat de volgende 3 maanden de schade van de algelopen 2 maanden inhaald.. maar dat kan niet missen met een vertrouwde omgeving en je 'soulmate' in de buurt ;)

Ik ga onze avond- en ochtend chatsessies wel missen hoor! Ik blijf je volgen met je avonturen in Spanje!

Goede reis..!

Lieve liefs en een dikke kus.

Femke
  16. Isabeau:
    26 maart 2010
    Hey Raissa

Ik heb je verslagen gelezen en je foto's bekeken en het ziet er super uit! Jammer van je stage maar het is niet anders... Ik vind dat je een knappe beslissing hebt gemaakt! Je hebt er een leuke & leerzame ervaring en mooi gebruind kleurtje (haha) aan overgehouden. Alvast veel plezier en succes in Spanje! Geniet van je laatste weekendje en een goede reis terug!

Liefs isabeau (NHTV)
  17. Eveline:
    27 maart 2010
    Hoi Raissa,

je gevoel volgen, is altijd goed. Even zet je voet op Nederlandse bodem en dan weer door naar Spanja.

Veel succes!!!
    Eveline.
  18. Terry:
    28 maart 2010
    Goede reis terug, morgen!

Hopelijk gaat het net zo goed als de heenreis.
    Ik kijk naar je uit !

X mam
  19. Karin Hermus:
    29 maart 2010
    Hoi Raissa,

Jammer dat het zo gelopen is. Wij wensen jou een goede terugreis en heel veel succes en geluk in SPanje.
    Groetjes van Will Karin Evie Yvon en Rob.
  20. Sarah:
    3 april 2010
    Hey Raissa!
    Wat hoor ik nou? Spanje, weg bij je stage? Aan de ene kant natuurlijk superbalen, maar wel heel fijn dat je al zo snel een andere stage geregeld hebt! En je leert er ook alleen maar weer van, van zoiets.

Heel veel succes bij je nieuwe stage iig!
    X Sarah
  21. Burak:
    13 april 2010
    Heej Raissa, ik hoorde via via dat je gestopt was met je stage. Kut zeg! Ik sta nu ook op het punt om te stoppen met me stage. Echt gehad hier, helemaal niks boeiends en iets op niveau geleerd. Alles wat in het stagecontract stond was niet van toepassing. Ik heb school nog niet ingelicht maar weet je wat de gevolgen zijn? Moet je het inhalen of... Wel relaxt dat je gelijk ergens anders kon beginenn. Veel succes verder. xx Burak
  22. Raissa:
    13 april 2010
    Hee Burak,

Ik ben iid gestopt met mijn stage. Jammer, maar het is nu wel een stuk beter. Ik had gelukkig meteen iets anders kunnen regelen in Spanje, omdat ik daar al eerder had gewerkt.

Ik heb op een gegeven moment gewoon de knoop doorgehakt en gezegd dat ik t zo niet langer wilde. Dus toen heb ik naar school gebeld, die was al wel op de hoogte dat t niet super ging. En gewoon uitgelegd, wat ik dan van plan was, waar ik mn stage af kon maken etc. Waren ze het gelukkig allemaal mee eens.

Ik mag bij dit bedrijf gewoon mn stage afmaken, dus de 13 weken die ik nog moest doen. Gelukkig hoef ik niet opnieuw te beginnen nee, dan was het een ander verhaal.

Nou iig succes ermee! Hou me op de hoogte, want ik ben erge benieuwd. Je kunt me ook mailen, dat is handiger: raisje@ hotmail.com

x Raissa