Na regen komt zonneschijn

15 maart 2010 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Even voor de duidelijkheid: het heeft dus niet geregend hier. Sterker nog, de temperatuur stijgt nog steeds. Dat wil zeggen dat de meter nu ongeveer een graad of 39/40 telt. In de schaduw ja..

In de afgelopen week is veel veranderd. Mijn takenpakket is velen malen uitgebreid en ik voel me voor het eerst nuttig. Zo heb ik een hele reis in elkaar moeten zetten voor de paasweek. Daar komt nog veel meer bij kijken dan ik dacht. Erg leerzaam en leuk, dat wel!

American teenagers

Er is ook een school van 17 american teenagers aangespoeld. Ze blijven voor 2 weken, en ze doen zowat iedere dag activiteiten. Zo mocht ik daarom afgelopen week met hun mee gaan snorkelen. Het is niet de beste plek ter wereld, maar het was wel erg leuk: zie foto's onderwaterwereld.

Verder nog wat feestjes en etentjes gehad de afgelopen week. o.a. Maandag poolparty met de nieuwe studenten, vrijdag een BBQ als afscheid van de italiaan Dario, en zaterdag lekker gekookt met een groep studenten. Erg gezellig weekje dus.

Rio Celeste

Het hoogtepunt van de week was toch wel echt zondag. Ik moest een groep studenten en een gezin begeleiden met een tour naar Rio Celeste (=blauwe rivier). Een woord: MOOI! Ik ga er niet te veel over zeggen, kijk de fotos maar, dan begrijpen jullie wat ik bedoel! En voor de duidelijkheid, er is niets gephotoshopt! Puur natuur..

Het bijzondere aan Rio Celeste is dat er een rivier is met bruin water en 1 met wit water, die komen op een gegeven moment samen en dan reageren de mineralen met elkaar en vormen een soort melkblauw water.

Je kon ook in de hotsprings badderen. Het was warm water, want de rivier is omringd door vulkanen. Op sommige plaatsen was het water 90 graden en borrelde het. (Nee daar kon je dus niet lekker in badderen..) De rotsen waren zwart van de hitte en er kwam overal rook van af. Heel apart.

Costa Rica telt 112 vulkanen, waarvan er nog 9 actief zijn. 5 daarvan heb ik gisteren al gezien op de heenweg naar Rio Celeste. De meest actieve vulkaan is El Arenal (een van de 4 meest actieve vulkanen van de wereld). Deze zal ik zeker nog gaan bezoeken.

Vooruitzicht

Deze week beloofd ook weer veel. Vanavond ga ik mij zangtalent presenteren tijdens karaoke haha! Morgen en overmorgen vrij, dat wordt waarschijnlijk slapen.. Woensdag ga ik naar een typisch feest met gauchos. Vrijdag paardrijden door de bergen en op het strand. Ja, ik heb er weer zin in. Geen zorgen, het gaat goed :)

PURA VIDA

1. Martijn:
    15 maart 2010
    Gelukkig maar! Stel je toch eens voor dat je nu alweer was weg gegaan!

PS: Waarom trek jij op oerwoud tochten altijd witte dingen aan?
  2. Raissa:
    15 maart 2010
    Haha sja, om te zien hoe vies het kan worden?
  3. Aidan:
    heerlijk tock?
  4. Aidan:
    toch*
  5. Femke (NHTV):
    16 maart 2010
    Meis, super fijn om te horen dat je het naar je zin hebt nu!! Is maar goed dat je niet hebt opgegeven.. als je ziet wat je er voor terug krijgt.. schitterend! :)

Tot snel weer!

Kusjee
  6. Eveline:
    Hoi Raissa,

Leuk om je ervaringen te lezen, kei mooie foto's.

Het ga je goed!!

Eveline.
  7. Terry:
    16 maart 2010
    Ha gelukkig maar, heeft mijn "peptalk" toch nog zin gehad...;). Om jaloers op te worden... en dat is dan een stage, niet eens een vakantie!!!
    Fijn dat het je weer goed gaat, geniet er gewoon van, wat je allemaal mee mag maken daar, want die resterende 4 maanden zijn zo om, hoor!
    Hele mooie foto's ook van een prachtig land !!!
    Dikke X mam
  8. Mieke:
    17 maart 2010
    hey Raissa,
    Wat fijn dat je het weer naar je zin hebt. Zo zie je maar niet te vlug de moed laten zakken. Weer een mooie trip gehad in de jungle. Wat zie en doe jij toch leuke dingen. Daar zullen velen jaloers op zijn.
    Mieke en Pap.
  9. Martijn:
    19 maart 2010
    En na de zonneschijn zijn we gestopt met schrijven ;-)
  10. Mieke:
    19 maart 2010
    dag raissa,
    Ik heb net al je verhaaltjes gelezen. Je hebt er prachige natuur. Je hebt al weer veel gezien en meegemaakt. Hier is alles goed. Jij zult je daar wel vermaken. Dat je ervan mag genieten zolang je daar bent. En nog bedankt voor je telefoontje. Heel veel liefs en tot de volgende keer.
    Oma.
  11. Gijs:
    22 maart 2010
    Wow! Ik heb ook weer even bijgelezen en het lijkt erop dat het je beter af gaat dan een tijdje terug. Die foto's van die rivier en de jungle...prachtig!!!! Aan je reacties op mijn site te lezen hou je er ook van om compleet te integreren en het land goed te leren kennen.... trek je daar dus ook zoveel naar locals toe?
    Enjoy it!!